Według statystyk, to panie najchętniej kupują w sklepach internetowych i spędzają w nich najwięcej czasu. Panowie, owszem, kupują w sieci, ale mają upatrzony raczej konkretny przedmiot, dokonują zakupu i zamykają witrynę. Panie zaglądają również do innych działów, sprawdzają oferty – najchętniej te z odzieżą oraz kosmetykami i biżuterią. Znacznie częściej także przed zakupem sprawdzają opinie na forach, stronach oraz blogach i vlogach. Łatwiej u nich również o uzależnienie od tego typu transakcji. Dlaczego tak się dzieje? Po pierwsze, nie ogranicza nas przestrzeń.
W jednej chwili mamy dostęp do tysięcy witryn z ubraniami, kosmetykami i tym podobnymi produktami. Nie musimy się nachodzić, odwiedzać kilku galerii. Wirtualny koszyk pomieści wiele rzeczy i nie musimy go dźwigać, nie bolą nas nogi i możemy robić zakupy w zaciszu własnego domu. Po drugie, płatności internetowe są niezwykle łatwe. Wystarczy kilka kliknięć myszką i z naszego konta ubywają kolejne zera. W rzeczywistych sklepach niejako lepiej odczuwamy wartość pieniądza i wahamy się nad wydaniem kolejnej złotówki.